lezersreacties (55)
09/07/2010
petronella van gerwen
, onderneemster
wat ik niet snap is,dat iedereen in nederland een voorbeeld funtie heeft,en dat dit eigelijk helemaal wordt weggevaagd door de meesten van ons,ook politici hebben een voorbeeldfunctie,
wat nu als klaas die timmerman is denk.,goh,ik wil meer tijd doorbrengen met mijn kinderen,en ontslag neemt,krijgt hij dan ook 6 jaar een geweldige wachtregeling mee,zonder sollicitatie plicht! nee die kan meteen naar afd,sociale zaken waar hij te horen krijgt,eigen huis en bezittingen op eten,daarna mag je terug komen!!lekker voorbeeld geeft Bos!!
maar goed de deals zijn al lang gemaakt.let maar op ...straks commissaris bij muli nationals ,net zoals de rest van onze z.g. sociale(maar dan voor eigenkop!) politici!!
in wat voor rot land leven we eigelijk!
21/03/2010
Mark verduijn
Triest wanneer je zo cynisch bent. Gelukkig woon ik niet in Amerika, denk ik dan maar (ook voor mijn kinderen)
19/03/2010
Luc
Wouter Bos was politiek leider van een partij die een ongekend grote nederlaag leed bij de gemeenteraadsverkiezingen. Mw. Kant ervaarde dit ook en stapt op voordat ze aan de kant gezet wordt. Ook Balkenende ligt onder vuur voor het grote verlies. Zo gaat dat in de politiek. Het is volstrekt ongeloofwaardig aan te blijven na een dergelijk verlies.
Dat Bos enkele weken voor zijn terugtreden nog riep dat hij minister-president wilde worden geeft aan dat zijn keuze voor de kinderen een plostelinge was. Met een keuze voor de kinderenwordt de interne strijd in de partij verdoezeld. Hetgeen tot heden, met dank aan de weinig kritische verslaggevers, goed werkt.
Cui Bono?
18/03/2010
s. vd velden
Dit was gewoon een sterk staaltje politieke manipulatie. Om nog te redden wat er te redden viel moest Bos het kabinet laten klappen om de weg vrij te maken voor Cohen. Een walgelijke maar strategisch meesterlijke zet. Hadden ze de rit uitgezeten in het kabinet waren ze afgeslacht door de kiezer. Helaas laten veel mensen zich liever in de maling nemen dan even verder te kijken en de PVDA te 'belonen' voor hun 'fantastische graai en draai beleid' de afgelopen jaren.
17/03/2010
Louis Gilberts
, niet belangrijk
Natuurlijk is dit gelogen. Politici en Wouter Bos niet in het minst, zijn doortrapte opportunisten en meester in misleiding en manipulatie
16/03/2010
J. Beliën
, socioloog
Wouter Bos heeft zich teruggetrokken omdat hij inderdaad niet de bindende figuur is die de PvdA nu nodig heeft ...
Dat zei hij ,impliciet , zelf in zijn persconferentie..
16/03/2010
Wim Rijlaarsdam
, zelfstandige
Hij gaat net als Zalm een aantal jaren politiek verzilveren...even met de kinderen het Bos in en dan naar de top in een grote multinational...ik ben wel benieuwd hoelang hij de rust kan bewaren...tot net na de verkiezingen denk ik...of dit fout is...natuurlijk niet, nog even draaien en grote bonussen zijn in zijn nieuwe visie weer geoorloofd.
16/03/2010
Antoine Robbers
, gepensioneerd
Ik denk niet dat de kinderen de voornaamste redenen zijn. Waarschijnlijk heeft mevrouw Bos geen zin meer gehuwd te zijn met een man die ze nauwelijks ziet. Het is kiezen tussen haar of zijn baan. Als hij voor het werk blijft kiezen, dan zou een scheiding mogelijk het gevolg kunnen zijn. Blijkbaar heeft Bos voor z'n vrouw gekozen. Of die keuze hem gelukkiger maakt zal moeten blijken.
16/03/2010
b brouwer
, para-medisch
De hoofdreden is dat de pvda met Yes we Cohen meer kans denkt te maken bij de landelijke verkiezingen. Nu yes we Albayrak, Yes we Van der Laan, Yes we Bos enz. niet heeft gewerkt, doet de pvda nu in de luwte rond Bos c.s. een taktische zet. Gezien de financiele regelingen die er voor bewindvoerders van dit kaliber bestaan, kan dat ook makkelijk. Ze hebben er nauwelijks een centje pijn van. Niks te maken met "middelloon" voor hun pensioen, niks te maken met de gebruikelijke ww-regeling voor hun uitkering, kunnen ze het een aantal jaar riant uithouden. 1 jr 80% van 150.000€, 6 jr. 70%, bij aangaan minder betaald ander werk iaanvulling tot het ministerssalaris om maar iets te noemen. En de werkweken van 100u moeten we gemiddeld ook niet al te letterlijk of dramatisch nemen. Overigens zijn er 18 weken reces (1/3 jaar). Zelf werk ik 30jr in de zorg, en kan ik 1jr. 80%, daarna max. 3jr. 70% van mijn "middelloon" krijgen. En mijn "reces" bedraagt 6weken. Geen wonder dat deze personen zo makkelijk over verhoging van pensioenleeftijd, belastingen beslissen. De toekomst zal leren hoe interer Bos en collega's in het grote graaien zullen zijn.
15/03/2010
Rob Beentjes
ik geloof er niets van. Als WB of CE een nieuwe baan accepteren zal dat ook geen 9 - to - 5 job zijn. Kortom ze zullen er beiden niets mee opschieten tenzij ze zichzelf verlagen tot het beunen in commisariaten. Een vaak lucratieve job waar je weinig tijd in hoeft te steken voor een redelijk salaris.
15/03/2010
frans
Over een ding hoor je niks...wouter kon niet meer als lijsttrekker functioneren,helemaal zichzelf vast gezet.
Met de PVV ?...onmogelijk om daar een coalitie mee te vormen.
met het CDA?..wouter onder balkenende,of balkenende onder wouter?..onmogelijk..
Een coalitie over links?...je laten chanteren door femke halsema?...nee,met wouter was er geen enkele coalitie meer mogelijk...en weer verantwoordelijkheid nemen,voor de tientallen miljarden belasting geld,die hij uitgaf aan icesave,en andere banken,geld wat nooit terug komt..
Hoe je het ook draait of keert,met wouter was er geen enkele coalitie te vormen...inbinden en weg wezen dus,werkloos voor je kids zorgen,met een heel mooie financiele regeling..
Bovendien hielp dat schelden van rita verdonk in de kamer,over zijn rooie hoofd,ook niet echt.
En job cohen is altijd een betere optie geweest...een betrouwbaar mens.
fransinbarcelona.
15/03/2010
bebe
wat een flauwe kul.
er zit meer achter,je stapt niet zomaar op onder het mom ,voor je kinderen.
het is een schande dat wouter bos op tv durfde te zeggen dat zijn kinderen een gat in de lucht sprongen omdat papa geen werk meer had.
hij moest eens weten hoeveel kinderen dit het afelopen jaar al hebben gehoord.
en die stonden niet te juichen.
en maar zeggen dat iedereen inclusief de vrouwen aan het werk moet.en dan moeten hun het maar verder goed organiseren?
uitstappen ok? maar zeg gewoon dat je hier geen zin meer in hebt!
ben benieuwd of wouter lid en de bank word of directeur.
lang leve alle mensen in nederland die dit niet zomaar kunnen doen.
jammer misschien een mooi puntje voor het nieuwe kabinet.
voor de burger een ruimere keuzevrijheid van manier van leven?
15/03/2010
eric
Blij dat jullie allemaal zo goed weten wat hem allemaal bewogen heeft. Blij dat jullie zoveel verstand van politiek hebben dat jullie kunnen bepalen hoe zijn leiderschap geweest is. Iedereen kan van achter zijn TV immers politiek bedrijven, net als dat iedereen chirurg kan worden. Jullie zouden het vast veel beter gedaan hebben - haha!
Ik denk niet dat we een zinnig oordeel over kunnen geven over zijn beweegredenenen, dus hem allerlei verwijten naar zijn hoofd slingeren vind ik niet erg gepast. Of hij gefrustreerd is, is giswerk, dat weet je niet.
@ Gert: Is iemand die zijn mening aanpast, omdat hij ook waarde ziet in wat andere mensen denken een draaikont? Voor mij betekent dat namelijk ook dat hij ook bereid is naar andere mensen te luisteren. En is iemand die meent dat hij met een compromis en kleine stapjes verder komt dan met halsstarrig aan zijn mening vasthouden een draaikont? De PvdA is een middenpartij die het moet hebben van samenwerken, dan is zo af en toe iets inleveren een noodzaak. Of je het daar niet mee eens bent is bijzaak, maar zo werkt het politieke spel.
@ Jeannette: Het volk? Wie is dat? Kun je daar een definitie van geven?
@ Piet: Als jij ook een werkweek van meer dan 80 uur per week hebt gedraaid gedurende een flink aantal jaren; als je ook bereid bent geweest tot diep in de nacht met een enorme voorbereiding aan dossierkennis verder te vergaderen, dan lijkt me dat geheel terecht.
15/03/2010
Jan Willem van der Ploeg
, geen
De heer Bos is, volledig door eigen schuld, niet in staat gebleken om voldoende privétijd te hebben. Niets gedaan aan de 80 km afstand woon/werk en ook geheel overbodig nog het leiderschap van de PvdA erbij doen.
Trouwens, mijn complimenten voor de timing om als een echte spindoctor met zo'n Uruzgan-smoes uit het kabinet te stappen, zo vlak de gemeenteraadsverkiezingen, èn voor het echt moeten nemen van grote bezuinigingen. Daarbij had Bos als minister van Financiën het voortouw hebben moeten nemen. Partijbelang boven landsbelang. Dat zien de domme kiezers toch niet ?
15/03/2010
BLEKER
, pensioen
Het is gewoon een uitvlucht om onder de verantwoording uit te komen van echt verloren verkiezingen.
15/03/2010
annie
Ik respecteer de keuze van Bos. Dat zouden meer mannen/vaders moeten doen.
Nu is mw. Bos aan de beurt lijkt mij.
15/03/2010
Bert
Politici zijn altijd de gebeten hond.
Blijven ze aan, dan krijgen ze een stortvloed aan kritiek over zich heen. Want de politicus mist bepaalde kwaliteiten, onbeert inzicht, noemt u maar op. Neemt de politicus besluiten die op korte termijn resultaat geven, dan negeert hij belangen op langere termijn. Kiest hij voor weinig populaire maatregelen met het oog juist op die lange termijn, dan verspeelt hij zijn krediet bij partijen met gevestigde belangen.
Verlaat hij de politiek, dan volgt wederom een stortvloed aan verwijten: de politicus blijkt een slechte organisator die, volledig door zijn eigen schuld, onvoldoende privétijd heeft (zie kritiek van J.W. vd Ploeg).
Geef de man in elk geval krediet voor zijn keuze om jarenlang in de politieke slangenkuil te vertoeven. Ik zeg dat vanuit mijn comfortabele kantoorstoel waar ik om half zes weer uit opsta om rustig naar huis te reizen om daar een avond met familie door te brengen. Dat zie ik de gemiddelde minister niet doen.
Als ben ik het oneens met de standpunten en beleidslijnen, voor de inzet en persoonlijke opofferingen van bewindslieden neem ik mijn petje af.
15/03/2010
george verberg
, econooom
Het is volstrekt begrijpelijk dat de hr W.Bos zijn prioriteit voor de komende jaren bij zijn gezin heeft gelegd. Politicus zijn in ons land is er niet eenvoudiger geworden. Niet alleen door de complexe problematiek. Ook , zo niet vooral, door de rol van de media. Deze proberen te vaak een negatieve lading te geven aan handel en wandel van politici. Onlangs weer mevr Claire Polak (als voorbeeld) die wel 'tien' keer aan W.B. vroeg of de politieke situatie ook niet van belang voor de beslissing was. En zelfs als dat OOK een reden was geweest, is daar iets mis mee? Zo'n breuk in je loopbaan aanbrengen is een moeilijke afweging waarin tal van zaken door de persoon in kwestie worden meegewogen. Als mevr Polak er bij W.B. wel had uitgekregen (gelukkig dus niet) dat ook de politieke situatie een rol heeft gespeeld, waren we dan gelukkiger geweest. Waarom niet gewoon tevreden zijn met de hoofdreden? Die is respectabel genoeg. Dat zogenaamd trachten te achterhalen van de "waarheid" op de vierkante centimeter is een vermoeiende en ontevreden stemmende activiteit, waar niettemin vele journalisten zich met vreugde in wentelen. En dan liefst de vragen ook (wat) agressief stellen, of in de vraagstelling heel wat anders suggereren als de geinterviewde ooit bedoeld zal hebben.
Kortom politicus zijn in Nederland anno nu is een hondebaan die bovendien zwaar onderbetaald wordt.
Heer Bos, chapeau. (Hetgeen niet betekent dat ik op Uw partij zal stemmen)
15/03/2010
yolanda klooster
, geen
iK HEB ER GEEN VERTROUWEN IN HOOR, HET IS ALLEMAAL OP HET NIPPERTJE DE GROTE VERDWIJNTRUC DOEN DAN KAN JE NIET MEER OP VERANTWOORDELIJKHEDEN WORDEN AANGESPROKEN, ZO ZIE IK HET, MEN NOEMT DAT "HET POLITIEKE SPEL"IK NOEM HET LEUGENAARS, ZO ZIE JE MAAR WEER DAT ER ANDERS OVER ZAKEN WORDT GEDACHT. ARMOEDE WORDT IN STAND GEHOUDEN, DAT IS ALTIJD AL ZO GEWEEST, HELAAS!
15/03/2010
A.P. Veening
, Computerprogrammeur
En hoe denkt meneer Bos dit te bekostigen? Wachtgeld? Of heeft hij al een andere baan? Indien hij al een andere baan heeft, gaat dat niet ten koste van zijn privéleven?
Ik ben bang dat de belastingbetaler dit alles kan financieren.
15/03/2010
Maria
Als een vrouw haar gezin als reden opgeeft om minder te werken trekt niemand dat in twijfel; geval van omgekeerde seksediscriminatie
15/03/2010
Janet
Alle politieke redenen waar Wouter voor zou kunnen stoppen komen in de media aanbod. Wat "nooit" bekend zal worden is de rol van zijn vrouw in zijn besluit. Ik denk dat dit de hoofdreden is geweest. (" Als jij niet van plan bent meer thuis te zijn voor je kinderen en mij voor alles op laat draaien is het wat mij betreft over") Ik kan mij dit zo goed voorstellen. ("Een overwerkte vrouw, 3 kleine kinderen, een man die soms om 7 uur in de ochtend thuis komt dan wil slapen een een baby van een half jaar die dan begint te huilen, dat houdt geen mens vol en levert te veel spanning op voor het thuisfront") Nu maar hopen dat mijn hersenspinsel niet echt waar is en hij echt vrijwilling voor zijn gezin gekozen heeft.
14/03/2010
anne platteschor
, recptie zh
ja heb ook sterk de indruk, dat het op korte termijn onder druk is beslist, omdat het een zootje is en dat er wat rust komt onder een ander persoon zoals cohen. gewone mensen hebben geen ruimte om thuis te gaan zitten voor de kinderen, en loonslaven die moeten samen de deur uit om hun bloedjes te kunnen voeden in deze maatschappij.
14/03/2010
Gert
Hij is gewoon gefrustreerd geraakt. Wilde altijd premier worden maar zag het CDA steeds op zijn weg. Blijkt ook geen leiderschap te hebben althans niet beter dan Balkenende. Een optimale debater is hij ook niet geweest en last but not least heeft hij laten zien wel degelijk een draaikont te zijn met uitzondering van het punt waarop het kabinet viel. Maar dat was geprogrammeerd. Zijn vertrekreden (thuisfront) is een drogreden. Zijn verdere carriere is al lang geregeld... in de luwte bij de DNB en veilig voor thuisfront behalve als er meer banken gaan omvallen want dan is hij wederom veel van huis.
14/03/2010
jeannette
Goed bewaart geheim.Juiste moment voor hem zelf,goede opvolger staat klaar.Bewijst zijn capaciteiten.Ruis is er in de politiek altijd.
Het volk wordt weereens voor andere keuzes gesteld.
Wie zei ook alweer het gezin is de steunpilaar van de maatschappij?
In 1986 de CD .Dus niets nieuws onder de zon.
14/03/2010
loes
, werkzoekend
Heeft niets met emancipatie te maken, eerder met een zorgvuldig geplande carriereswitch, waar hij drie jaar mee bezig is geweest, las ik in de VK. Ik denk dat we Wouter binnenkort zien opdraven als bijv. burgemeester (van Amsterdam??), of als opvolger van Gerrit Zalm, zoiets. Ik vind het wel een vorm van kiezersbedrog; weten dat je weggaat en toch op je laten stemmen.
14/03/2010
elly
, MANAGER
Toch wel een luxe probleem!!
Wat ontvangt men wouter voor wachtgeld?
Hoe lang loopt dit?
Wat krijgt hij voor pensioen voor de tijd hij in de politiek zat?
De belastingbetaler brengt dit op!!!
Met een normale baan in het bedrijfsleven zeg je niet, even ik stap op.
Baan weg geen geld!!
Zo kan iedereen het!
Profiteer maar weer van de samen leving met je mooie ideeén.
Slappe hap.
Zien welke mooie en drukke baan hij morgen heeft.
14/03/2010
Hans Oiseau
, a.i. manager
De rede van vertrek is simpel. Is de politiek 'zat'. 150 dombo's waar je elke dag naar moet kijken en nog erger ook nog naar moet luisteren is geen pretje..
14/03/2010
Joop Bruné
, geen
Mijn persoonlijke mening is dat de heer Bos na het laten springen van het kabinet zijn conclusie heeft getrokken dat hij niet meer past in de politiek.
14/03/2010
Piet
ik ga morgen naar het uwv en zeg dat ik ook een uitkering wil om voor mijn gezin te zorgen
13/03/2010
Rob Poldner
, ex politicus en ex manager
Wouter, ik vind het een wijs besluit. Je kunt het maar éénmaal goed doen. Kinderen begrijpen veel, hebben ook de neiging zichzelf ondergeschikt te maken aan "belangrijkere"zaken, maar uiteindelijk sla je een gezamenlijke periode grotendeels over. Leef bewust met je gezin in het nu, dat is beter dan later deze rol in te vullen met je kleinkinderen. Wat overigens een prima rol is zo aan het einde van je carriere.
Overigens er blijven genoeg banen over die je met jouw passie kunt combineren met een normaal gezinsleven
13/03/2010
Martijn
Ik snap wel dat hij meer bij zijn gezin wil zijn, als je ziet wat voor een uren ministers maken. Mensen die politici zakkenvullers noemen die snappen er echt helemaal niets van. Net zoals figuren zoals g dekker hierboven trouwens, lopen blind Wilders na te blaten zonder zelf na te denken (als ze al kunnen nadenken.)
13/03/2010
maarten
Zou het zijn eigen beslissing zijn geweest ? Met Bos bestond de kans dat de PVV groter zou worden dan de PvdA. Het plan met Cohen was al ruim voor de gem.raad verkiezingen gesmeed. En dan natuurlijk niet door Bos en Cohen. Daar is ook de rest van het partijbestuur bij betrokken. Die hebben het waarschijnlijk wel een goed plan gevonden. De deur staat nu ook weer open naar de SP.
Meer tijd voor de kinderen, natuurlijk is dat een goed idee. Maar dat heeft totaal niets te maken met het opstappen. Zijn voorganger Zalm heeft eens gezegd dat de functie van min. van fin. makkelijk binnen 40 uur ingevuld kon worden.
Het wordt tijd dat er weer geregeerd gaat worden en dat er gestopt wordt met het gemier.
13/03/2010
Parmelia
Er valt te twisten over de reden van opstappen. Maar maakt het uit dat wij weten wat zijn redenen zijn? We leven in een vrij land waar keuzevrijheid hoog staat. Ik vind het een prima keuze om te stoppen met werken om meer aandacht aan je gezin te kunnen besteden.
Bovendien kan Bos een voorbeeld zijn voor andere mannen. Kiezen voor je gezin is ook een optie!
13/03/2010
Marill Boer-Gillessen
, juriste
Beste Wouter,
Een heel goed beslissing. Als ouder ben je verantwoordelijk voor alle generaties die na jou komen.
Bovendien vind ik dit het juiste moment om na alles wat zich het afgelopen jaar in de Nederlandse politiek heeft voorgedaan even van het vaderlandse toneel te verdwijnen. Er blijven nog vele manieren over om je verdienstelijk te maken voor onze samenleving.
Ik wens jou en jouw gezin alle goeds.
13/03/2010
Edwin
De reden is absolute onzin. Wij "gewone" mensen zijn verplicht te werken om een gezin te kunnen onderhouden. Wij kunnen niet zeggen "Ik stop maar met werken want ik wil ..." Werken kost nu eenmaal tijd die je maar 1 x kunt gebruiken.
13/03/2010
Fritz
Zoals de Franstaligen zeggen:
'reculer pour mieux sauter'
13/03/2010
geert dekker
Hij was al een draaikont, nu is het ook nog een wegloper.
Deze man is net als de PvdA een ramp voor het land
13/03/2010
Amy
Dit zal niet de enige reden zijn maar wellicht dit wel het zwaarste weegt. Ik zal het niet leuk vinden als mijn pappa altijd het druk heeft en geen tijd voor mij maakt. Zal iemand dat wel leuk vinden?
13/03/2010
Fuk
Belachelijk dat mijn compleet normale reactie niet geplaatst is terwijl een onzin reactie als die van g dekker wel geplaatst is.
13/03/2010
hugo
maak niet uit voor welke reden dan ook, jho je zit gewoon met bak,elende niet op een stoel.
maar voor een 20 duizend minder op het eind van het jaar en dan lekker knus med de kids in de weer, altijd doen, je heb nog balangrijke dingen ann je hoofd en ga gewoon lekker optijd naar huisje toe, altijd goed wout
13/03/2010
Ferry
Tja, ik mis bij Bos het charisma van een krachtig leider. Dat heeft Cohen nu weer wel. Niet dat we daar blij mee moeten zijn; Amsterdam schijnt veiliger te zijn, maar het is een stuk minder leuk toefen. Overal camera's, overal geüniformeerde orde handhavers. Nee, Amsterdam verwordt zo tot een politiestaatje. Ik denk dat Bos in de gaten heeft dat de PvdA, willen ze blijven regeren met Cohen meer kans maken. Bos heeft het laatste kabinet toch laten ploffen en wie breekt moet betalen is een oude politieke wet.
13/03/2010
Wieke
Hopelijk dat nu Balkenende eindelijk eens inziet dat hij moet opstappen. Voor de stap van Bos heb ik respect. Geeft ook wel aan dat werken en zorgen een moeilijke combinatie is. Niet alleen voor vrouwen. Wel denk ik dat meespeelt bij Bos dat de politiek wel heel erg banaal wordt met het op de man spelen (denk aan Verhagen, Balkenende, Verdonk).
12/03/2010
Lieke
Dit lijkt mij inderdaad een leugentje om bestwil. Ik denk ook niet dat hij uit vrije wil opstapt, maar dat het te maken heeft met het imago van de partij. Er wordt duidelijk gevraagd om verandering en vernieuwing.
12/03/2010
Ad de Beer
, Business Coach
gewoon een van de leugens waar Wouter patent op heeft. Na zijn citaten van Den Uyl praat hij nu Eurlings na.
Laat weer zien wat een slap figuur hij is.
12/03/2010
Cornelia
Een drukke baan opgeven ,omdat die ten koste van je echtgenote+ kinderen gaat, vind ik op zich alleen maar toe te juichen. Ik denk echter dat bij Wouter Bos heel andere motieven meespelen, anders had hij deze beslissing wel eerder meegedeeld,zeker voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Waarom zou het toch zo moeilijk zijn om Wouter Bos eens gewoon te kunnen geloven?
12/03/2010
henri
, rijksambtenaar
Eindelijk bereikt de emancipatie waar al jaren voor gestreden is zijn eind fase. Het balletje is rond.Wij mannen horen er eindelijk bij.
12/03/2010
Dorit
Hoe je het ook bekijkt en dus bekijken wilt; je mag je afvragen of het noodzakelijk is om beweegredenen die tot een dergelijk besluit geleid hebben uitvoerig uit de doeken te doen. Politiek houden we immers zelf in stand!
Wat mij betreft heel sec; we leven gelukkig in een vrij land waarin vrije keuzes gemaakt mogen worden.
Als daden enkel afhankelijk zijn van een politiek leider is er iets goed mis!
12/03/2010
johan fransen
Bos heeft heel hard gewerkt de laatste 10, 12 jaar, en heeft er weinig voor terug gekregen. Verguisd en fel bekritiseerd, kijk maar naar de geringschattende commentaren hier en elders. Ik geef hem groot gelijk dat hij ermee ophoudt. Zeker met jonge kinderen is het aantrekkelijk meer thuis te kunnen zijn.
12/03/2010
Simone
Wat een moedige keuze. Ik vind het goed als mensen niet vastroesten aan de top. Voor Wouter Bos is het tijd om het stokje over te dragen. Cohen zal een hele goede opvolger zijn, zeker om Wilders eens even op zijn plek te zetten. En Balkenende moet eens nadenken of het voor hem misschien ook geen tijd wordt om eens wat anders te gaan doen. Want het zoveelste kabinet Balkenende, nee liever niet.
12/03/2010
jenneke
, leerkracht
Geweldig !!!
Nou Balkenende nog !!!!!
12/03/2010
Ronald
, iv consultant
Kul - niks moedigs aan. Er zijn er meer die dit zouden willen, maar die genieten geen wachtgeldregeling: bij vrijwillig ontslag is er direct de bijstand. Niet iets waarmee je een opgroeiend gezin kan onderhouden.
Bovendien komen de 40-ers Bos en Eurlings uit een kabinet dat de AOW-leeftijd naar 67 op wil trekken, waarbij je, als je het echt wilt, op je 65ste eruit kunt maar dan wel gestraft wordt met inhoudingen.
Niet wat je noemt principiëel.
12/03/2010
Geeske
Ik denkd at het wel een reele afweging voor hem is. En ik vindt het een goede ontwikkeling dat mannen nyu eindelijk toegeven dat ook zij een rol spelen in de opvoeding van hun kinderen.
Ik vindt het geweldig dat een man dit doet. Applaus!
12/03/2010
Jan de Rouwe
Erg slap als je een partij uit het slop moet halen door een verkeerd beleid van je zelf.Je laat een kabinet vallen en profiteert daar van met de gemeenteraads verkiezingen door de mensen toch voor te liegen.En dan....stap je op met een lul verhaal over kinderen en gezin
12/03/2010
Willem Ruiters
Ongeacht of er meerdere overwegingen een rol spelen, zoals sommigen vermoeden, is het laten prevaleren van het belang van de kinderen altijd gerechtvaardigd. Als politicus is hij vervangbaar, als vader is hij absoluut onvervangbaar (ben overigens geen PvdA stemmer!).